Intervju

April 4, 2008

Jepp, da var intervjuet ferdig. Det tok sin tid å få printet ut portfolioen og fylle ut de 10 sidene med informasjon Vans ville ha. Så all annen lekse ble satt til side (noe som en egentlig IKKE har tid til her). Turen ned til Cypress hvor Vans ligger gikk greit. Var redd for at trafikken skulle gjøre meg forsinket, men var heldig der. Brenda viste meg først rundt om i bygningen. En utrolig stilig bygning! De har både treningsrom og skaterampe (hvor de som blir sponset av Vans bruker og komme og leke seg sammen med ansatte). De ansatte bruker skateboard til å komme seg rundt om i bygget. Det er ca 310 stykker som jobber der. Etter omvisningen satte vi oss ned og bare pratet om alt mulig. Så gikk hun for å hente the design director. Mens jeg ventet kom han som er intern nå. Han er også fra Art Center. Det han holder på med nå er å finne på nye måter å beskytte seg på når en er på snowboard. Virkelig åpent prosjekt der han ikke trenger å tenke på kostnader eller noe annet som setter grenser. Safir som er design directoren har også gått på Art Center så han liker oss best:) Han og en grafisk designer kom så til slutt, og de var ganske så ladeback. Jeg fortalte litt om meg selv og hvorfor jeg valgte industridesign og viste så portfolioen. De gav meg ideer om hvordan vise ideer og produkter bedre og andre ting som jeg kunne forandre på. Så det var ganske kult å få høre. De vet jo hva de snakker om!

Tror intervjuet gikk greit. Tok sin tid, 1 og 1/2 time. Vi er tre stk fra skolen som var plukket ut til intervju. Jeg, Tinnie i klassen og en gutt som heter Mosh. (rare navn sant..=) ) I morgen får vi beskjed om hvem som får internshipet. Så nå er det bare å vente i spenning!

Er så utrolig sliten nå. Det føles virkelig ut som om jeg har vært på fylla i en uke og røykt 5 kartonger med røyk. Bare to uker igjen nå så er alt over! Men du dæven så mye som må gjøres frem til da!!!

I morgen er det telefonintervju med Bedrock. Greit å ha noe på hånden i tilfelle jeg ikke får Vans. Men TENKT da! Tenk så kult om jeg får Vans internshipet. Vi får til og med designe noe som går ut i produksjon!!! Det er kult det, gå i en butikk og kjøpe et design DU har designet for et SÅ stort internasjonalt firma.

I sommer skal Vans jobbe med mountain biking og surfing. Og de sa at de gjerne ville at vi holdt på med disse aktivitetene i helgene slik at vi forstod mer hva vi designet for.

Nei, jeg får vente til i morgen å se hva som skjer. KRYSS FINGRENE FOR MEG!!

P.S: Glemte så klart å ta bilde av stedet, men vi får håpe jeg får sjans til å komme ned dit igjen:)